środa, 25 listopada 2009

Case study: Walkers - Do us a Flavour!

O omawianych w tym poście działaniach dla brandu Walker można by powiedzieć: sztampa! Wiele takich kampanii połączonych z konkursem zostało już zrealizowanych! Jest jednak kilka rzeczy, która przekonuje do wyróżnienia tej kampanii.

Omawiane działania to połączenie tradycyjnej kampanii reklamowej do wypromowania działań, które koncentrują się w internecie i komórkach (stając się jednocześnie platformą kontaktu). Sercem kampanii był konkurs. Uczestnicy mieli za zadanie zaproponować nowy smak dla chipsów marki Walker. Nagroda w konkursie była atrakcyjna - autor zwycięskiej propozycji wygrywał czek na 50 tysięcy funtów i ... 1% od zysków ze sprzedaży tej marki.

Kampania była promowana w początkowej fazie przez reklamę telewizyjną w której wystąpił Gary Lineker.



W dalszej kolejności stosowano mechanizmy promocji PR (prasa i telewizja) oraz promocji na opakowaniach. Bardzo silnie wykorzystano kanał internetowy i mobilny. Uczestnicy mogli zgłaszać propozycje poprzez wiele kanałów elektronicznych: wysyłając darmowe SMSy i MMSy, wysyłając emaile czy też zgłaszając na dedykowanej stronie internetowej. Dodatkowo powstała specjalna aplikacja na iPhone'a umożliwiająca śledzenie wyników głosowania. Konkurs był dwuetapowy - po wybraniu 6 najlepszych propozycji przez komisję, w drugim etapie odbywało się głosowanie publiczne.

Kampania uzyskała bardzo dużą efektywność. W sumie zostało zgłoszonych ponad 1,2 miliona propozycji smaków, a w drugiej turze konkursu oddano ponad milion głosów! Zwyciężyła propozycja nazwy smaku: "Builder's breakfast".

Akcja została wyróżniona nagrodą na najlepszą kampanię FMCG w kategorii kampanii zintegrowanej oraz kampanii online na rynku angielskim w 2009 roku.

To co najbardziej spodobało mi się w tej kampanii to właśnie pomysł na nagrodę. Zwycięzca uczestniczy w sukcesie swojego pomysłu. To moim zdaniem wyróżniło konkurs i pozwoliło uzyskać taki poziom zaangażowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz