sobota, 31 stycznia 2009

lead nurturing - definicja nr 1

Wikipedia definiuje lead nurturing jedynie jako element lead management bez samodzielnej definicji (http://en.wikipedia.org/wiki/Lead_management). Z wyszukanych w sieci najbardziej adekwatną definicją jest ta, znaleziona na blogu firmowym Marketo (http://blog.marketo.com/blog/2006/12/7_lead_nurturin.html). Dokonując niezbyt literalnego tłumaczenia esencja tej definicji to:
Lead nurturing to proces budowania relacji poprzez dwukierunkową komunikację, czego efektem będzie konwersja potencjalnego Klienta na osobę gotową do obsłużenia przez dział sprzedaży
Takie rozumienie działań oznacza, że bardzo istotnym elementem w całej komunikacji jest zbieranie informacji o zachowaniu potencjalnego nabywcy. Oczywiście najlepszą metodą jest pomiar pasywny, co akurat w wypadku komunikacji bazodanowej jest łatwe do osiągnięcia. Wykorzystując zbierane w ten sposób informacje jesteśmy w stanie bardzo szybko zacząć stosować targetowanie behawioralne. Efektem będzie istotne zwiększenie skuteczności działań.

Konsekwencją powyższego jest to, że efektywny lead nurturing musi być prowadzony w oparciu profesjonalne systemy do komunikacji bazodanowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz