czwartek, 22 października 2009

Nowe funkcjonalności w Google Analytics

Przedstawiciele zespołu rozwijającego produkt Google Analytics ogłosili wczoraj nowe funkcjonalności tego programu. Informacja została ogłoszona na odbywającej się w Waszyngtonie konferencji eMetrics (konferencja poświęcona zagadnieniom z obszaru Web Analytics).

Nowe rozwiązania obejmują trzy obszary:
• Wprowadzenie instytucji ostrzeżeń dla użytkownika - mają one informować użytkownika o zdarzeniach na jego stronie wychodzących poza oczekiwane wartości; definicja uruchomienia alertów może mieć charakter automatyczny bądź bazować na podstawie zdefiniowanych przez użytkownika kryteriów
• Funkcja zaawansowanych filtrów do analizy danych z tabeli – funkcjonalność ta pozwala w lepszy sposób dokonać analizy danych w wypadku tabel o dużej liczbie wyników; w oparciu o wybrane kryteria uzyskuje zawężony wynik wyszukiwania
• Rozszerzony sposób definiowania celu w analizie wskaźników konwersji – o ile dotychczas cel był definiowany na poziomie realizacji efektu w postaci wywołania określonej strony (przeważnie z podziękowaniami) o tyle zostały teraz wprowadzone cele określone na poziomie zachowania użytkownika na stronie; są to dwa nowe kryteria – czas spędzony na stronie oraz liczba wyświetlonych stron na daną sesję (wskaźniki uznawana za opisujące zaangażowanie użytkownika na stronie)
• Możliwość analityki dla stron i aplikacji mobilnych
W momencie wprowadzania tego wpisu przedstawione funkcjonalności nie funkcjonowały w polskiej wersji językowej.

Wprowadzone zmiany mają charakter kosmetyczny i koncentrują się na większej użyteczności programu. W mojej ocenie najciekawszym rozwiązaniem o dużej wartości poznawczej jest rozszerzony sposób definiowaniu celu. Umożliwi to przeanalizowanie zachowania osób o oczekiwanym przez nas zachowaniu. To pozwoli na głębsza analizę ruchu generowanego na naszej stronie. Oczywiście jak pisze w swojej książce Avinash Kaushik trudne jest zdefiniowanie celu na poziomie takich wskaźników jak czas spędzony na stronie , ale równocześnie jest to jednak informacja dla właściciela strony (intuicyjnie każdy właściciel strony jest w stanie zdefiniować czas wizyty na stronie, który spełnia kryteria wartościowego ruchu).

Z perspektywy użytkownika rzadko korzystającego z GA ciekawą opcją jest możliwość alertów, które w ramach rozwiązania mogą być wysyłane na wskazany email. W połączeniu z możliwością własnego zdefiniowania kryteriów uruchomienia alertu jest to bardzo użyteczna opcja.

Z perspektywy firm prowadzących duża aktywność marketingową jak i rozbudowanych serwisów internetowych bardzo ciekawym rozwiązaniem są możliwości wynikające z rozbudowanego filtrowania.

Link do odpowiedniego wpisu w blogu GA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz