wtorek, 24 listopada 2009

Copywriting w serwisach mikrobloggingowych - 10 wskazówek dla firm

Co powinniśmy umieścić we wpisie na serwisie mikrobloggingowym, aby wyróżnić się z zalewu innych wpisów? Takie pytanie zadaje autor wpisu na blogu Econsultancy - Jake Hird.

Zanim jednak przedstawia 10 wskazówek dla skutecznego copywritingu na mikroblogach zwraca uwagę na kwestie niezbędne do zdefiniowania przed rozpoczęciem działań. Po pierwsze - zdefiniowanie swojej obecności w serwisie - czy występujemy jako przedstawiciel firmy czy też jako osoba prywatna. Kolejną rzecz, którą trzeba ustalić to powód korzystania z tego narzędzia marketingowego? Czy celem jest sprzedaż, czy też zorganizowanie nowego kanału kontaktu z użytkownikami, a może celem profilu jest prowadzenie badań itd. Określenie tego pozwoli na wypracowanie spójnej formy przekazu w serwisie. Będzie to później bardzo ważne , gdyż większość zdarzeń będzie wymagała szybkiej reakcji.

Oto 10 wskazówek do skutecznego Twojego copywritingu:

- personalizuj wpisy - większość z nas lubi swoje nazwisko w mediach, podobnie w serwisach mkrobloggingowych - takie podejście buduje dobre relacje z osobami z serwisu

- trzymaj się tematu - pisz o tym na czym się znasz, dziel swoją wiedzą i wszystkim co może być interesujące dla Twoich "obserwatorów", a podaruj sobie takie tematy jak ładna pogoda ...; Twój profil w serwisie jest rodzajem niszowej komunikacji - ludzie obserwują Twoje wpisy ponieważ uzyskują w ten sposób unikatową wiedzę

- angażuj osoby na profilu: zadawaj pytania, spekuluj na tematy branżowe, najnowsze wieści itp.; wykorzystuj linki, ale zawsze dodawaj własny komentarz - w ten sposób sprawiasz, że ludzie będą chcieli Ciebie cytować

- bądź aktywny, nie leń się - kończ komunikację którą rozpocząłeś, odpowiadaj na wszystkie wpisy w profilu

- oferuj to co jest poszukiwane przez użytkowników: specjalne oferty, bezpłatne narzędzia, zniżki itp.

- zadawaj pytania - ale w wyważony sposób (bądź taktowny i nikogo nie obrażaj), pokazując, że masz własne zdanie budujesz szacunek wobec swojej osoby

- wyróżnij się z tłumu - nawiązując do powyższego zwracaj na siebie uwagę, kwestionuj powszechne poglądy (jeżeli to ma uzasadnienie), ale w sposób dyplomatyczny; nie bądź zbyt skandalizujący bo ryzykujesz tym, że ludzie nie będą Ciebie odbierać poważnie

- zamieszczaj poprawne linki - nie ma nic bardziej frustrującego niż niewłaściwe, lub niedziałające linki

- dziel się informacjami z pierwszej ręki, dostępnymi jedynie na Twoim profilu - to będzie zachęcać ludzi do zapisywania się do Twojego profilu i rozsyłania Twoich wpisów

- Zatrzymaj się. Pomyśl. Wyślij - przed wysłaniem wpisu w serwisie zatrzymaj się na chwilę, przeczytaj ponownie wpis i zastanów się czy to ma sens? Czy zaangażuje Twoich czytelników?

Uważam, że są to bardzo przemyślane wskazówki. A Wy co o tym sądzicie?

1 komentarz:

  1. Same wskazówki wydają się sensowne i raczej nie można im nic zarzucić, ale artykułów typu "garść porad", "top ten tips" czy "do's and dont's" jest z tego zakresu sporo, natomiast bardzo mało jest rzetelnych naukowych opracowań traktujących temat całościowo i wskazując na wszystkie punkty powiązań ze strategią marketingową organizacji.

    OdpowiedzUsuń