czwartek, 19 listopada 2009

Jak Coca Cola wykorzystuje social media - akcja "Ekspedycja 206"

Coca Cola jest w awangardzie stosowania nowych rozwiązań marketingowych. I podobnie jest w przypadku marketingu w social media. Właśnie ruszyła spektakularna akcja zatytułowana "Ekspedycja 206". Z

Opis projektu jest w załączonym poniżej filmie.

Coca-Cola Expedition 206 - Project Introduction Video from Expedition 206 on Vimeo.



Uczestnicy w przeciągu całego 2010 roku odwiedzą 206 krajów w których jest sprzedawana Coca Cola. Ich celem jest dokumentacja rzeczy, które sprawiają, że ludzie w danym miejscu są szczęśliwi.

Strategia wykorzystania social media obejmuje:

- wykorzystanie mechanizmu głosowania do zaangażowania użytkowników ( w mojej ocenie szkoda, że została dokonana preselekcja uczestników)

- możliwość zamieszczania przez internautów sugestii dotyczących miejsc do odwiedzenia przez uczestników wyprawy (np. zabytków, restauracji)

- profile na Facebook'u i Twitter'ze, dedykowana strona/blog - jako kanały komunikacji; dodatkowo filmy na YouTube oraz zdjęcia na Flickr oraz innych serwisach społecznościowych

W sumie nic odkrywczego, ale należy podkreślić, że kampania doskonale łączy możliwości mediów społecznościowych z komunikacją "esencji" marki Coca Cola.

Domyślam się, że materiały zdobyte w kampanii zostaną wykorzystane w kampanii wizerunkowej marki, która zostanie wykorzystana pod koniec 2010 roku (może ciut później). I to chyba jest faktycznym celem działania i prawdziwą wartością marketingową przedsięwzięcia. Swoją droga jestem bardzo ciekaw ile osób będzie śledziło profil ekspedycji na Twitter'ze?

1 komentarz:

  1. taaa.. w awangardzie;-) pewnie jakis ichni ceo przeczytał co o reakcji coli na akcję gosci z eepybird sądzą specjaliści o marketingu, wiec zarzadził awangardę:D

    OdpowiedzUsuń