czwartek, 19 listopada 2009

Czy duże eventy to nowy trend w social media?

Przeczytałem ciekawą informację na Mashable. Według serwisu, relację live online z premiery kolejnej części filmu "Zmierzch" obejrzało 2 miliony osób, a całość transmisji 3 miliony osób! Relacja była przygotowana przez serwis MySpace i Ustream (i dlatego serwisu był to rekord wielkości streaming'u). Skala przedsięwzięcia robi na mnie duże wrażenie. Oczywiście można powiedzieć, że to zaledwie około 1% populacji internautów w USA, ale poziom bezwzględny jest imponujący. Przygotowanie infrastruktury do takiego dużego przedsięwzięcia, jak i przeprowadzenie promocji, która przyciągnie taką widownię! Wydaje mi się, że w takiej sytuacji zostały pokonane istotne ograniczenia technologiczne i organizacyjne, które pozwolą emitować program dla znacznie większej widowni przed komputerami.

Jeszcze większe wrażenie robią statystyki relacji live koncertu U2, którą według mediów obejrzało ... 10 milionów widzów na całym świecie! Poza omawianą premierą, relację live online z przyznania American Music Awards organizuje Facebook i będzie to prawdopodobnie kolejne zdarzenie gromadzące miliony widzów.

Mam poczucie, że to może być nowy trend w obszarze social media. Takie duże zdarzenia są bardzo atrakcyjne dla reklamodawców i mogą przyciągnąć ich do działań w serwisach społecznościowych. Są pożądanym produktem dla internautów i spełniają podstawowy warunek marketingu w social media - silnie angażują użytkowników, są dla nich dużą wartością. No i to co jest też bardzo atrakcyjne dla marketerów - umożliwia dotarcie do bardzo atrakcyjnej, precyzyjnie sprofilowanej grupy docelowej. Dla właścicieli serwisów społecznościowych będzie to bardzo istotne urozmaicenie kontentu i przywiązanie do marki (nie mówiąc o aspekcie finansowym, gdyż jest to rzecz na której można zarobić). Wszyscy zatem zyskują.

A jakie jest Wasze zdanie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz