wtorek, 17 listopada 2009

Cost Per Engagement - model rozliczeń kampanii reklamowych w dobie social media

Social media zmieniają wszystko. Dotyczy to w dużym stopniu komunikacji reklamowej firmy. Ale zmiany idą dalej. Dzisiaj znalazłem bardzo ciekawy przykład jak myślenie w kierunku angażowania konsumenta przekłada się na model rozliczeń w kampaniach reklamowych. Omawiany model wpisuje się w modele rozliczeń za efekt (performance marketing) ale jednocześnie zmienia sposób myślenia o tym, jak marketer powinien komunikować do konsumentów.

Na blogu Econsultancy został opublikowany wywiad z założycielką agencji Silence Media - Lee Henshaw. Agencja oferuje usługi, w których rozlicza się w modelu Cost Per Engagement (CPE). W modelu tym emitowana jest reklama w podstawowym formacie (np. baner), która pełni funkcję teasera mającego przyciągnąć uwagę internauty. Po najechaniu kursora na reklamę następuje uruchomienie pliku video - jednak następuje to dopiero po 3 sekundach. Zastosowanie takiego rozwiązania eliminuje w dużym stopniu efekt przypadkowości - pełna reklama jest emitowana do zainteresowanej osoby. I właśnie za to płaci Klient - za emisję właściwej reklamy w formacie video. Omawiany format reklamy umożliwia również inne działania poprzez zamieszczone w niej linki: do sklepu internetowego, do strony z darmowymi MP3 lub kodami promocyjnymi na zakup.

Omawiany model rozliczeń jest element oferty agencji, która obejmuje również przygotowanie angażującej konsumenta kreacji. Ciekawe przykłady są zamieszczone na stronie agencji.

Takie formaty uzyskują bardzo wysokie CTR. Wśród osób, które uruchomiły reklamę CTR wynosi 10%-20%! Wow!

Firma oferuje usługi głównie dla branży muzycznej, ale rozszerza współpracę dla nowych kategorii. W pierwszej kolejności będzie to obejmować inne produkty z kategorii rozrywkowej. Na swojej stronie internetowej poinformowała również o rozpoczęciu współpracy z Procter&Gamble.

Ciekawe, kiedy w Polsce pojawi się taka oferta i kto zaproponuje takie rozwiązanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz