piątek, 20 listopada 2009

Jak Ford wykorzystuje social media - akcja Ford Fusion Relay Race

W ramach opisu aktywności największych firm w obszarze marketingu w social media pora na ostatnią akcję Forda. Firma ta jest bardzo aktywna w tym obszarze i stosuje liczne, bardzo zróżnicowane i ciekawe rozwiązania.

Ostatnią akcją są działania wspierające promocję nowego modelu Ford Fusion. W promocji mogły brać udział spełniające dwa kryteria - z jednej muszą być właścicielami tego samochodu, a z drugiej strony być aktywnymi uczestnikami społeczności (posiadać ponad 100 przyjaciół lub obserwujących, zamieszczać wiele materiałów fotograficznych, wideo itp.). Wśród kandydatów zostało wybranych 8 osób, które zbierają czteroosobowe zespoły. Konkurs polega na konkurencji między zespołami. Każdy z członków zespołu musi zrealizować zdefiniowane zadanie w określonym czasie. Dodatkowo musi je udokumentować na stronie w Facebook'u przy użyciu zaoferowanych przez Forda gadżetów. Po ich realizacji samochód jest przekazywany do kolejnego członka zespołu. Szef zwycięskiego zespołu dostanie zwrot kosztów zakupu samochodu a członkowie zespołu pokrycie kosztów paliwa na cały rok.

Podoba mi się ta akcja. Wykorzystuje bardzo prosty mechanizm selekcji najbardziej właściwych osób do działań i oferuje atrakcyjną dla nich motywację do działania. Selekcja bazuje z jednej strony na wyborze osób już korzystających z marki i mających swoje doświadczenia, a z drugiej strony aktywnych w mediach społecznościowych. W efekcie dostajemy bardzo autentyczny feedback od konsumenta. I to jest dużą wartością tej akcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz