poniedziałek, 23 listopada 2009

Jak Starbucks wykorzystuje social media - kampania LOVE PROJECT

Starbucks jest firmą, która w obszarze mediów społecznościowych odnosi znaczące sukcesy. Strona firmowa na Facebook'u ma ponad 5 milionów fanów, zaś profil na Twitter'ze ma ponad 500 tysięcy obserwujących.

W aktualnie prowadzonych działaniach firma podjęła decyzję o ograniczeniu inwestycji reklamowych w telewizji i przesunięciu ich na działania w obszarze mediów społecznościowych. Punktem wyjścia do ich zaplanowania jest to, że mając tak dużą liczbę fanów, taktyka działań musi być mocno zróżnicowana.

Firma zastosowała następujące rozwiązania:

- została wydana specjalna płyta "All You Need is Love" (na której występują tacy artyści jak np. U2); można ją nabyć jedynie w kawiarniach Starbucks za 15 USD, z czego 1 dolar jest przeznaczony na cel charytatywny (walkę z AIDS w Afryce)

- powstała dedykowana strona na której można wykonać rysunek, który zostanie opublikowany na stronie; za każdy z pierwszego miliona rysunków wykonanych na stronie firma wpłaci 5 centów na konto fundacji Red. Dedykowana strona ma przyciągnąć osoby, które raczej nie korzystają z serwisów społecznościowych

- dedykowany profil na serwisie Flickr gdzie mogą zamieszczać swoje zdjęcia z akcesoriami z linii świątecznej; podobnie na stronie na Facebook'u

Przedstawiciel Starbucksa podkreśla, że o ile zeszłoroczne działania w social media traktowali jako ciekawostkę, o tyle tegoroczne traktują jako kluczową ich część.

I to co jest ważne dla wszystkich osób zajmujących się social media. Starbucks to firm, która wypracowała silną pozycję w mediach społecznościowych. I teraz z tego korzysta mogąc w bardzo tani sposób dotrzeć z przekazem do swoich Klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz